Menu

Welkom Bij Wabi Sabi Yoga!

Welkom Bij Wabi Sabi Yoga!

Namaste.

Mijn ziel, groet de mooie waardevolle ziel in jou. Ik ben Ingrid Geers en ik heb al ruim 10 jaar passie voor het geven van Yogalessen. Bij mij kun je verschillende Yoga stijlen volgen.

In mijn Yogalessen wil ik je graag begeleiden en zoeken we jouw grenzen op. Dat wil niet zeggen dat mijn lessen niet uitdagend zijn. Ik wil je vanuit een liefdevolle manier de kracht van jouw lichaam laten opzoeken door middel van geweldloosheid en eerbied. Hierdoor bereiken we zachtheid vanuit eigen kracht.

Tijdens mijn lessen gebruik ik afwisselend Sanskriet, Engelse of Nederlandse benamingen voor de Asana’s. Als je enige ervaring hebt met Yoga, merk je dat je hierdoor als vanzelf heel geconcentreerd je Yoga practice beoefent. Je ademhaling is een van je belangrijkste tools. Door je ademhaling te volgen ervaar je meer rust tijdens je Yoga practice. Iets wat ook fijn is buiten de Yogamat! Door je ademhaling te beheersen, kun je stressvolle situaties beter aan en het verlaagt je hartslag. Tijdens je practice gebeurt er veel met je energiebanen. Voor elk lichaam en elke persoonlijkheid is er een Yoga stijl.

Als je Yoga gaat beoefenen is het fijn om na te gaan waar jij op dat moment behoefte aan hebt. Zoek je ontspanning door inspanning, wil je souplesse en spierkracht ontwikkelen, ben je herstellende van een blessure of wil je krachtiger en zelfverzekerder in het leven staan?

Tijdens de privé of groepslessen help ik je hier mee op weg. Daarnaast verzorg ik programma’s op maat voor onderwijsinstellingen en bedrijven.

Ik nodig je graag uit op zoek te gaan naar de Yoga stijl die jou het meest aanspreekt.

Nothing is Permanent

Nothing is Finished

Noting is Perfect

Wabi Sabi

Nothing is permanent, nothing is finished, nothing is perfect. Wabi Sabi is een eeuwenoude Japanse filosofie en staat voor alles van niet eeuwig, niet compleet en niet perfect is. De filosofie ontwikkelde zich uit principes die voortkwamen uit het boeddhisme. Wabi staat voor een manier van leven waarbij we ons eenvoudig en niet-materialistisch opstellen. Sabi staat voor schoonheid die door de jaren gevormd wordt.De filosofie past goed bij de manier waarop ik mijn Yogalessen invul, vanuit de imperfectie de perfectie zien. 

Ook in Yoga kom je deze tegen, de worsteling met het accepteren van die imperfecties, het niet, voor je gevoel, ‘goed’ in de houding komen, geconfronteerd worden met je blessures of met ouderdom/ziektes en deze dan volledig te accepteren. Weten en voelen dat je liefdevol met deze “imperfecties” om mag gaan en liefdevol je grenzen mag en kan verleggen. 

Hoe ongemakkelijk een houding soms ook voelt het is tijdelijk- óf je kiest ervoor om uit de houding te gaan óf je verlegt de aandacht naar het gebied wat ongemakkelijk voelt en ademt door het gevoel heen.

Wabi Sabi is niet alleen een manier om imperfecties te (leren) waarderen, maar ook een manier om het moment volledig in het nu te ervaren zonder oordeel.

Think A little less
Live a Little more

Power Yoga – Vinyasa flow yoga

Zoek je een dynamische en krachtige vorm van Yoga, kies dan voor deze Yogavorm. Er is geen vaste volgorde van Asana’s en de houdingen vloeien in elkaar over. Hierdoor wordt Vinyasa Yoga als ‘vrijer’ ervaren. Door het toepassen van de Ujjayi ademhalingstechniek en het uitvoeren van de bewegingen ontstaat er een flow die zorgt voor zowel dynamiek als voor innerlijke stilte. Het wordt ook wel meditatie in beweging genoemd.Tijdens de uitvoering wordt de zonnegroet keer op keer herhaald met andere variaties. Een Vinyasa les is nooit hetzelfde. Het kan als intens worden ervaren omdat je lichaamswarmte en energie produceert, een teken dat de spieren actief zijn. Daarom wordt dit Yang Yoga genoemd. Je lichaam wordt sterker, je krijgt meer souplesse en uithoudingsvermogen. Deze stijl van Yoga wordt vaak als speels ervaren omdat ik tijdens deze lessen een Peakpose toevoeg. De Peakpose is een houding voor de gevorderde Yogi, maar omdat we tijdens de Power Yoga – Vinyasa Flow Yoga les naar deze houding toewerken ontdek je jouw eigen grenzen en verleg je deze telkens op een speelse en liefdevolle manier. 

Attract what you Expect.
Reflect what you desire.
Become what you respect.
Mirror what you admire

Aerial yoga

Denk je dat omgekeerde houdingen zoals de hoofdstand en handstand alleen voor gevorderde Yogi’s uit te voeren zijn? Het leuke van Aerial yoga is dat iedereen, zowel met als zonder enige Yoga ervaring heel makkelijk, veilig en los van de grond (omgekeerde) houdingen doet. De Asana’s voer je uit met behulp van een stoffen hangmat. Je leert al snel om los te laten en je laat de zwaartekracht zijn werk doen tijdens omgekeerde houdingen. Je ervaart een fijn gevoel van gewichtloosheid, vrijheid, ruimte en lengte in je hele lichaam. Hierdoor verminder je de druk op de wervelkolom, waardoor je alle omliggende spieren kunt ontspannen. Het kan ook als erg uitdagend ervaren worden omdat het doek je verder in de houdingen brengt, het doek ondersteunt je. Aerial yoga is een totaal andere Yoga ervaring en relatief nieuw in Nederland die zijn oorsprong heeft in Amerika.

Wat je vasthoudt raak je kwijt.
Wat je loslaat blijft bij je.
Wat je vrijlaat komt naar je toe.

Hot Yoga

Met Yoga in een verwarmde ruimte haal je meer uit je lijf dan je ooit voor mogelijk had gehouden. Hot Yoga is geïnspireerd door de Yogalessen van Bikram Choudhury; 26 (hatha)houdingen die worden beoefend in een met infrarood verwarmde ruimte tussen 38 en 40 graden Celsius. Je mag een les alleen Bikram noemen als je je strikt aan die serie houdt. Hot Yoga heeft dezelfde voordelen, maar is qua stijl veel afwisselender. In een Hot Yogales combineren we diverse Yoga vormen in de warme ruimte. De Yoga houdingen kun je zo intens maken als je zelf wilt. Zelfs al zou je alleen genieten van de warmte van de infrarood straling, die helemaal doorwerkt op het bindweefsel en de spieren, dan heeft je lichaam er al baat bij. Dit maakt de lessen toegankelijk voor iedereen.

Yin Yoga

Het rustige karakter van een Yin Yogales is wat de meeste deelnemers die voor een Yin Yogales kiezen aanspreekt. In deze les bewegen we juist helemaal niet intensief maar blijven we zo’n 2 tot 5 minuten in een houding waardoor je de tijd kunt nemen voor je lichaam. Je gebruikt je lichaam niet om in een houding te komen, maar je gebruikt de houding om je lichaam te voelen. Dit kan wel als intens worden ervaren.Je richt je op het bindweefsel en de gewrichten in het gebied waar je de rek voelt. Het werkt door op het bindweefsel, botten, pezen, spieren en ligamenten. Je creëert hiermee lengte. Door die lengte worden de meridianen gestimuleerd. Als gevolg hiervan worden gewrichten weer sterk en soepel en verbetert je energiebalans. Iedereen heeft baat bij Yin Yoga. Je leert de grenzen van je lichaam te verkennen en laat daarbij zoveel mogelijk de spieren ontspannen waardoor je op een dieper niveau ruimte gaat creëren. Ook kan Yin Yoga een aanvulling zijn op een Yang sport, zoals hardlopen, zwemmen en fitness. 

FOR A SEED TO ACHIEVE ITS GREATEST EXPRESSION, IT MUST COME COMPLETELY UNDONE. 

THE SHELL CRACKS, ITS INSIDES COME OUT AND EVERYTHING CHANGES. 

TO SOMEONE WHO DOESN’T UNDERSTAND GROWTH, IT WOULD LOOK LIKE COMPLETE DESTRUCTION.

Ying – Yang Yoga

De zon wordt beschouwd Yang, de maan als Yin. Yang begrijpen we als verandering, mobiel, mannelijk, actief, warm en opwaarts bewegen. Yin kan worden omschreven als stabiel, onbeweeglijk, vrouwelijk, passief, koud en neerwaarts bewegen. In het lichaam zijn de betrekkelijk stijve bindweefsels Yin, terwijl de meer mobiele en buigzaam spieren en bloed Yang zijn. Yang Yoga richt zich dus op souplesse en kracht van de spieren en Yin Yoga is dé manier om bindweefsel en gewrichten te herstellen en te versterken. Het grootste effect bereik je wanneer je Yin Yoga beoefent in combinatie met een Yang Yogavorm, zoals Vinyasa Yoga of PowerYoga. Voor de juiste balans tussen beiden bestaat deze Yin – Yang Yogales uit Yin houdingen met aansluitend een Vinyasa flow om dan weer te eindigen met Yin houdingen.

One day or day one You decide

BOXING YOGA™

Tijdens deze les werk je aan de ontwikkeling van jouw eigen kracht, flexibiliteit en balans. Het is een uitdagende workout voor iedereen die graag een actieve levensstijl heeft. Of je nu een geoefend of beginnend sporter bent, BoxingYoga™ is voor alle leeftijden en niveaus. BoxingYoga™ is een non-contact training, gebaseerd op Yoga- en bokshoudingen. De focus ligt op lichaam en geest: rustig blijven in uitdagende poses, balans tussen inspanning en ontspanning en bewustwording van de ademhaling. Deze yogavorm geeft meer zelfvertrouwen, concentratie en een positieve mentale houding. Door een positieve mindset bereik je veel meer tijdens de les en dat inzicht neem je ook mee als je van de mat afstapt. Bij BoxingYoga™ versterk je je hele lichaam met name de core en verbeter je je uithoudingsvermogen. Het is de perfecte combinatie tussen kracht en flexibiliteit.

Programma’s op maat

Naast het begeleiden van de verschillende Yoga stijlen heb ik als groepsleider/begeleider in het onderwijs – jeugdzorg plus gewerkt. Omdat ik graag jongeren wil helpen zich weerbaarder te voelen en bovendien bewuster wil maken van hun handelen, begeleid ik hen in een hiervoor speciaal ontwikkeld counsel programma voor meiden en jongens. Voor meiden onder de noemer Girls’ Talk en voor jongens Make a Move; 

Girl’s talk

Girls’ Talk is een intensief groep counsel-programma over seksualiteit, intimiteit en relaties bedoeld voor seksueel actieve meiden in de leeftijd van 14 tot 21 jaar. Het programma richt zich op de seksuele empowerment van de meiden en het verbeteren van hun seksuele gezondheid en seksueel welzijn. In Girls’ Talk gaat het niet alleen over veilig vrijen en geslachtsgemeenschap, maar ook over het bevorderen van gewenste en prettige seksuele ervaringen, vrij van dwang, discriminatie en geweld. Het programma is ontworpen door de Rutgers en geschikt voor meiden uit verschillende culturen.

Make A Move

Make a Move is een groep counsel-programma voor jongens van 12 tot 18 jaar. Het programma richt zich op het bevorderen van seksueel gezond gedrag en het voorkomen van seksueel grensoverschrijdend gedrag.Make a Move heeft een positieve insteek: het realiseren van plezierige relaties en seksuele ervaringen, vrij van dwang, discriminatie en geweld. Het programma is ontwikkeld voor de jongens in de jeugdzorg maar is ook goed te gebruiken in andere settings zoals onderwijs of jongerenwerk.

Boksles

Ik geef op verschillende (praktijk) scholen boksles, dit is op aanvraag.

Voor meer info kun je contact met mij opnemen.

WabiSabiYogaTrip

WabiSabiYoga Trip Portugal | 11 t/m 18 Mei 2019

Informatie over deze reis binnenkort beschikbaar.

Meer info over de counsel programma’s:

http://www.rutgers.nl

Personal Yoga Training

Naast de groepslessen bestaat ook de mogelijkheid tot het maken van een afspraak voor een Personal Yoga Training. Een Privé sessie toegespitst op jouw wensen. Er wordt voor een Yogavorm gekozen die bij jou past. In de reguliere Yogalessen is er in sommige gevallen niet voldoende persoonlijke aandacht om bepaalde asana’s of thema’s te behandelen. Dan is Personal Yoga Training dé oplossing.

Bedrijfsyoga

Fysiek en mentaal gezonde medewerkers zijn de basis voor een gezond bedrijf. Toch is ontspanning op de werkplek vaak ver te zoeken. Medewerkers zitten vaak ongemerkt urenlang met opgetrokken schouders achter de computer. Zo sluipen veel voorkomende stressklachten als RSI, rugklachten en burn-out er in. Wil je investeren in het welzijn van je medewerkers en je bedrijf zodat je kosten bespaart door ziekteverzuim terug te dringen? Dan is BedrijfsYoga een goede keuze.Tijdens een Yogales verfrissen de ademhalings- en ontspanningsoefeningen de geest en ontspant het lichaam. De dynamische oefeningen verhogen de vitaliteit en verbeteren de lichaamshouding. Medewerkers kunnen zich beter concentreren, zijn productiever en zitten beter in hun vel. Ze krijgen tips en trucs hoe de adem te gebruiken om te ontspannen en in mijn BedrijfsYogalessen leer ik hoe zij mindfullness kunnen toepassen in de dagelijkse werkzaamheden. 

Rooster

PowerYoga / Vinyasa Yoga

Waar: Warren’s Sportinsituut, Hellevoetsluis
Wanneer: Dinsdagavond & Maandagvond 19.00-20.00

Waar: Dorpshuis Ellemeet, Ellemeet
Wanneer: Woensdagavond 19.30-20.45

Waar: Mpoint, Spijkenisse
Wanneer: Vrijdagochtend 10.00-11.15

Kleding: Draag luchtige, elastische kleding

Aerial Yoga

Waar: Warren’s Sportinstituut, Hellevoetsluis
Wanneer: Dinsdagavond van 20.15- 21.30

Kleding: Draag een shirt en legging met mouwen (prettiger voor de huid, maar ook voor de hygiëne)

Yin – Yang Yoga

Waar: Warren’s Sportinstituut, Hellevoetsluis
Wanneer: Maandagavond van 20.15 – 21.15

Kleding: Draag luchtige, elastische kleding

 

Boksen

Waar: op verschillende praktijkscholen, voor info en/of interesse kun je altijd contact met mij opnemen.
Wanneer: Op aanvraag

Kleding: Draag luchtige, elastische kleding

Naast bovenstaande lessen verzorg ik lessen of (individuele) programma’s op maat voor particulieren, bedrijven en (onderwijs)instellingen.

Make a Move en Girls’ Talk:

Waar: op verschillende scholen en instellingen, voor info en/of interesse kun je altijd contact met mij opnemen

Verdere informatie

Voor verdere informatie of aanmelden voor een specifieke les kan via de yogaschool naar keuze of via een mail naar ingridgeers@WabiSabiYoga.nl
Je mag ook altijd telefonisch contact met me opnemen

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!